Handelsbetingelser

Her kan du kunne læse Greenifys betingelser:

Greenify ApS

CVR-nr. 35832831

Sturlasgade 1

2300 København S

 

info@greenify.dk

+45 88 16 42 12

 

Hos Greenify har vi et brændende ønske om at gøre det nemmere at indrette sig med planter, ude såvel som inde. Vi synes, at friske krydderurter og planter fortjener mere end en plads i køleskabet eller i en kedelig pose fra supermarkedet. Friske krydderurter og planter bringer både smag, skønhed, liv og energi med sig. Dét vil vi gerne gøre mere tilgængeligt for alle, som bor i byen.

 

Du kan handle med Greenify via hjemmesiden www.greenify.dk. Når du har gennemført et køb og dermed indgået en købsaftale, sender Greenify dig en ordrebekræftelse på den anførte e-mailadresse.

 

Alle Greenifys betalinger håndteres af certificeret og godkendt betalingsudbyder.

 

Greenify leverer varer hver tirsdag til private (bestilt senest søndag) mellem kl. 16-22 og hver torsdag til virksomheder (bestilt senest tirsdag) mellem kl. 10-17.

OBS! I ugerne 28, 29, 30 og 31 leverer vi onsdag i tidsrummet 10-22.

 

Hvor leverer Greenify: Vi leverer til postnumre i København, Frederiksberg samt Storkøbenhavn – dog undtaget 2630 Taastrup, 2640 Hedehusene, 2980 Kokkedal samt 2990 Nivå.

 

For at få sine varer leveret til døren, skal man købe for min. DKK 500,-. Alle ordrer på mindre end DKK 500,- skal hentes i butikken på Sturlasgade 1, 2300 København S, fra den efterfølgende onsdag kl. 11, såfremt der er bestilt senest søndag kl. 23.59. 

 

Fragten er gratis ved køb over DKK 1500,-. Ved køb over DKK 500,- men mindre end DKK 1500,- koster det DKK 150,- at få leveret.

 

PRIVATE KUNDER - Alle varer bestilt senest søndag midnat leveres næstkommende tirsdag til private og afhentes i butikken fra onsdag på Sturlasgade 1, 2300 København S. Varer bestilt efter søndag midnat leveres tirsdag og afhentes onsdag i ugen efter bestillingsugen*. Greenify leverer til private mellem kl. 16-22.

 

VIRKSOMHEDSKUNDER - Alle varer bestilt senest tirsdag leveres torsdag til virksomheder mellem kl. 10-17.

 

Bemærk: Placeres en bestilling udenfor Greenifys ovenfor definerede område, forbeholder Greenify sig retten til at annullere ordren mod refundering af det fulde beløb til dig.

 

Ved ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag kan der forekomme uregelmæssigheder i leveringerne.

 

Alle priser og gebyrer er inkl. moms. Greenify forbeholder sig retten til at ændre priser på sine varer.

 

Bemærk, at vi ikke tager kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

I følgende tilfælde tager Greenify leverancen med retur, med henblik på at kontakte dig for at aftale ny leveringsdato:

 

  • Modtageren har ikke givet mulighed for at sætte bestillingen uden for døren eller aflevere til naboen og modtageren kan ikke kontaktes pr. telefon og/eller vælger ikke anden løsning end personlig modtagelse.

 

Greenify opkræver et leveringsgebyr på 150 DKK for hvert nyt leveringsforsøg i tilfælde af, at Greenify ikke lykkes med at levere bestillingen til dig – dog under forudsætning af, at Greenify ikke lykkes med at foretage levering på det tidspunkt, der er oplyst og aftalt.

 

Du modtager ikke automatisk bekræftelse, når levering har fundet sted. Ønskes en bekræftelse rettes henvendelse til Greenifys kundeservice.

 

Alle kunder modtager ved internetkøb en bekræftelse både på skærmen og via e-mail på, at ordren er modtaget. Betingelser for levering gælder som beskrevet ovenfor. Alle kontrakter indgås på dansk.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@greenify.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelsesretten gælder varer som krukker og andet tilbehør. Planter og blomster er normalt undtaget fortrydelsesretten – se nærmere i afsnittet Ingen fortrydelsesret herunder. Greenify garanterer, at en levering fra Greenify er frisk ved modtagelsen og at udbringning sker på den oplyste dag og at værdien af blomster/planter/krydderurter svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer skal ske til Greenifys kundeservice.

 

Greenify yder 100% tilfredshedsgaranti. Greenify yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Det er dog vigtigt for os, at du er tilfreds med dine planter og hvis du allerede ved levering kan se at planten mod forventning ikke passer ind hos dig, tager vi den med retur og krediterer den fra ordren. Du vil blot dække omkostninger i forbindelse med levering på 150 DKK, uanset om vi har leveret fragtfrit til dig.

 

Tilfredshedsgarantien gælder, hvis du senest 24 timer efter levering giver os besked pr. mail (info@greenify.dk) med ønsket om at fortryde dit køb. Du afholder omkostninger i forbindelse med levering (150 DKK) og evt. returnering (150 DKK), uanset om der er leveret fragtfrit til dig.

 

Varer skal altid returneres i samme stand som ved modtagelsen.

 

Sturlasgade 1, 2300 København S

E-mail: info@greenify.dk

Tlf: 8816 4212

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for særligt skrøbelige varer. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

 

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg (tilplantninger i krukker, altankasser og lignende)

 

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt – herunder planter og blomster

 

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  

 

  • Levering af ydelser i form kurser, workshops mv. 

 

 
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

 

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

 

Til:

Greenify ApS

Sturlasgade 1

2300 København S

 

info@greenify.dk

+45 88 16 42 12

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder på almindelige varer. 

Reklamationer på blomster mv. skal finde sted hurtigst muligt og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Hos Greenify kan du dog fortryde din bestilling ved at e-maile til os helt frem til den sidste hverdag (lokal tid) før leveringsdagen.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig ved almindelige varer.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til: 

Sturlasgade 1, 2300 København S

E-mail: info@greenify.dk

Tlf: 8816 4212  

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@greenify.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

I de tilfælde hvor der indgås aftale om at Greenify varetager pleje af leverede planter, oprettes aftalen som en abonnementsbetaling, således at betaling for denne service opkræves hver måned.

Disse aftaler gennemføres typisk udenfor webshoppen – og der foreligger en egentlig kontrakt for disse aftaler, hvorfor eventuelle aftalevilkår vil fremgå heraf. 

 

Det er dog muligt via greenify.dk, at købe vores planteservice som en ydelse. Her kan man vælge mellem et enkelt besøg eller en pakke på tre. Priserne varierer mellem 1000 til 2500 kr.. 

 

Som virksomhed og ved brug af vores planteservice ønsker vi, at tilbyde 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi indgår aftalen. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen påbegyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret.
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på skulle denne igangsættes inden de 14 dages fortrydelsesret er udløbet.

 

Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra vi indgår aftalen til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til info@greenify.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Modtager/afsender navn og adresse, korttekst, email-adresse og hvilke varer du ønsker leveret

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Data mellem Greenifys forskellige applikationer transmitteres krypteret via XML (SSL). Greenify anvender logstatistik med det formål at sikre, at websitet er så brugervenligt som muligt, samt for at se hvilke varer, der er de mest besøgte.

Din IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med evt. misbrug. Oplysningerne anvendes til at udføre den bestilling, som du har afgivet. Medarbejdere hos Greenify har adgang til disse oplysninger.

 

Greenify forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet og vil ikke afsløre informationer om vores kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at gennemføre en transaktion. Greenify vil ikke sælge personlige data som navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort til nogen tredjepart uden forudgående tilladelse.

 

Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Ønsker du at modtage Greenifys nyhedsmail, sker dette udelukkende efter du selv har givet samtykke hertil. Vi opbevarer oplysningerne i 5 år. Som registreret har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

 

Personoplysningerne registreres hos Greenify og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på greenify.dk er Greenify ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@greenify.dk.  

Greenify forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår og betingelser til enhver tid. Det tilrådes at konsultere disse vilkår regelmæssigt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.06.2020

TOP