Handelsbetingelser

Velkommen til vores webshop, hvor vi tilbyder et udvalg af smukke planter og krukker til levering. Nedenfor finder du vores handelsbetingelser, som er udformet for at sikre en positiv købsoplevelse og klare retningslinjer for både dig som kunde og os som sælger.

Disse handelsbetingelser er udformet for at skabe gennemsigtighed og klarhed omkring købsprocessen og for at beskytte både dig som kunde og os som sælger. Ved at foretage en bestilling accepterer du disse betingelser. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@greenify.dk

1. Generelt & kontaktinformationer

Greenify ApS

CVR: 35832831

Adresse: Jenagade 24, 2300 Kbh S

Mail: info@greenify.dk

Telefon: +45 8816 4212

2. Bestilling og Levering

2.1 Placering af ordre: Når du foretager en bestilling på www.greenify.dk, bekræfter du, at de oplysninger, du giver, er korrekte og fuldstændige. Vi påtager os ikke ansvar for eventuelle fejl som følge af forkerte oplysninger. Vi sender dig en ordrebekræftelse på den anførte e-mailadresse.

2.2 Levering: Når du gennemfører en bestilling på greenify.dk vælger du leveringsdag. Vi bestræber os på altid at overholde den ønskede leveringsdag med levering indenfor det anviste tidsinterval. Såfremt vi mod forventning bliver forsinket, kontakter vi dig med henblik på at aftale et nyt tidspunkt for levering. 

I tilfælde af at du ikke er hjemme ved modtagelse af dine varer, vil vi forsøge at kontakte dig, med henblik på at lave en aftale omkring levering foran din indgang, eller hos en nabo. Såfremt vi ikke kan komme i kontakt med dig, vil vi tage varerne med retur og opkræver et leveringsgebyr på 95 DKK for hvert nyt leveringsforsøg.

Vælger du levering med pakkepost, tilstræber vi at afsende din bestilling indenfor 3 hverdage. Lige så snart pakken er sendt afsted, vil du modtage et tracking id/nummer og al ansvar overgår det til eksterne fragtfirma. 

2.3 Leveringsområde: Vi leverer i Storkøbenhavn, Roskilde samt Århus. 

Vi leverer til følgende postnumre

Samtlige postnumre i København, Frederiksberg samt Storkøbenhavn - dog undtaget 2640 Hedehusene, 2980 Kokkedal, 2990 Nivå samt Roskilde 4000. I Århusområdet leverer vi specifikt i postnumrene 8000-8270, 8300-8382, 8450-8464, 8543 samt 8660-8680) 

Varer der på greenify.dk vises, som varer der kan sendes med pakkepost, sendes til hele landet.  

3. Betaling

3.1 Priser: Alle priser, der vises på webshoppen, er angivet i danske kroner, og inkluderer relevant moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priser på alle varer og ydelser. Vi forbeholder sig retten til at annullere ordren i tilfælde af åbenlyse fejl, herunder fejl i prisangivelsen

3.2 Betalingsmetoder: Vi accepterer forskellige betalingsmetoder, som vil være synlige under checkout-processen. Betalingen vil blive behandlet sikkert og fortroligt og håndteres af certificeret og godkendt betalingsudbyder.

Bemærk, at vi ikke tager kortgebyr, og beløbet hæves først på dit kort, når varen leveres/afsendes.

3.3 Betaling med internationalt betalingskort - reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

4. Fortrydelsesret og Returnering

4.1 Fortrydelsesret: Du har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af varerne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage de bestilte varer uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsesretten gælder varer som krukker og andet tilbehør jf. forbrugeraftaleloven. Planter og blomster er normalt i visse tilfælde undtaget fortrydelsesretten pga. deres korte holdbarhed. Se afsnittet nedenfor vedr. tilfredshedsgaranti. 

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg (tilplantninger i krukker, altankasser og lignende)

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, (dette gælder mange planter og blomster) se dog nedenfor om vores 24 timers fortrydelsesret på disse varer. 

Levering af ydelser i form af kurser, workshops mv.

4.2 Returnering:

Du dækker selv omkostninger til returnering af en vare, og du hæfter, hvis der opstår skade under transporten. Varer som er leveret personligt, skal også returneres personligt. 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

24 timers returret på visse planter. 

Planter kan være undtaget fra den 14 dages fortrydelsesret, da de forringes hurtigt. Vi ønsker dog, at du skal være tilfreds med dit køb. Derfor tilbyder vi, at hvis du allerede ved leveringen kan se, at planten mod forventning ikke passer ind hos dig, tager vi den retur og krediterer ordren. Denne ekstraordinære returret koster 95 kr. i gebyr at benytte. 

For at benytte de 24 timers returret, skal du senest 24 timer efter levering, give os besked pr. Mail (info@greenify.dk) med information om, at du ønsker at returnere. Ud over gebyret på 95 kr. skal du afholde omkostningerne til returneringen.

Varen returneres til: 

Greenify ApS

CVR: 35832831

Adresse: Roskildevej 244, 4300 Holbæk

5. Reklamationer 

5.1 Reklamationer: Hvis du modtager en beskadiget eller defekt vare, bedes du kontakte os på info@greenify.dk inden for rimelig tid efter modtagelsen du har opdaget fejlen. Vi vil bestræbe os på at finde en passende løsning.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Bemærk dog, at visse varer kan have en kortere holdbarhed end 24 mdr. Bemærk også, at en plante kan gå ud eller få et forringet udseende, hvis den ikke behandles korrekt. Det er vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt, hvis din plante eller blomst ikke ser god ud ved levering. Det giver os bedst mulighed for at behandle din reklamation. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid leveres tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen returneres til: 

Greenify ApS

CVR: 35832831

Adresse: Roskildevej 244, 4300 Holbæk

Men du bedes kontakte os på forhånd, inden du sender varen retur. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

5.3 Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@greenify.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 DKK og højst 100.000 DKK. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

6. Personlige Oplysninger

6.1 Beskyttelse af oplysninger: Vi behandler dine personlige oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Oplysninger vil kun blive brugt til behandling af din ordre.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Modtager/afsender navn og adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Data mellem Greenifys forskellige applikationer transmitteres krypteret via XML (SSL). Greenify anvender logstatistik med det formål at sikre, at websitet er så brugervenligt som muligt, samt for at se hvilke varer, der er de mest besøgte.

Din IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med evt. misbrug. Oplysningerne anvendes til at udføre den bestilling, som du har afgivet. Medarbejdere hos Greenify har adgang til disse oplysninger.

Greenify forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet og vil ikke afsløre informationer om vores kunder/brugere til tredje part, medmindre det er nødvendigt for at gennemføre en transaktion. Greenify vil ikke sælge personlige data som navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort til nogen tredjepart uden forudgående tilladelse.

Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Ønsker du at modtage Greenifys nyhedsmail, sker dette udelukkende efter du selv har givet samtykke hertil. Vi opbevarer oplysningerne i 5 år. Som registreret har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Personoplysningerne registreres hos Greenify og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på greenify.dk er Greenify ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@greenify.dk.  

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Varen sendes til: 

Greenify ApS

CVR: 35832831

Adresse: Roskildevej 244, 4300 Holbæk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.09.2023